söndag 22 maj 2011

Kustskeppare, Del 2, Dag 2

Sista kursdagen!
Gruppen blev indelad i 2 och hälften åkte ut i Båtskolans båt på praktik medans vi andra lärde oss allt om Lanternor & Dagersignaler, Lagar & Författningar, Baslinjen & Territorailvattengränsen, Båt utomlands, Säkerhet och bogsering. Efter två timmar bytte vi och jag fick för första gången i mitt liv köra motorbåt!! Det gick bra och var jättekul. Så nu ska jag bara övertyga Arne eller Bengtsson om att de ska ha lektioner med mig i hotellets Nimbus...det kommer de säkert gå med på...eh...

Efter lunch gjorde vi ett övningsprov. Det var nog tur det... Insåg att mitt största problem är att jag inte läser klart frågorna, jag bestämmer mig halvvägs igenom vad de frågar eftger...inte alltid jag gissar rätt om man så säger... Så nu blir det plugg plugg plugg för på onsdag skriver vi upp.


Leif, vår lärare
"Kursica"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar