måndag 20 juni 2011

Gustavsberg - Sandhamn - Alma - Sandhamn - Gustavsberg

I söndags gav vi oss ut på en långsegling, i alla fall för oss än så länge. Vi startade i Gustavsberg och seglade till Sandhamn. Vädret var väl inte direkt det bästa om man säger så...regn och rusk men inte direkt blåsigt. Vi har ju dock varit bortskämda den senaste tiden med fantastiskt seglingsväder så det här var ju en bra erfarenhet. Heli kunde tyvärr inte var med men annars var hela teamet samlat, inkl Tim och Anders.
 

Väl framme i Sandhamn blev det en snabb matpaus (fläskkarré, klyftpotatis och bea, mums!) och sen gav vi oss ut igen för att pröva på lite mörkersegling. Målet var Almagrundet.


Det blåste inte jättemycket men det gick väldigt mycket sjö, åt alla håll, hit och dit. Vi passerade Svängen och när vi närmade oss Revengen kände jag att jag började må illa och kände att jag hade fått nog. Resten av teamet höll med och vi bestämde oss för att runda Revengen och sen åka tillbaka.
Åh herregud vad dåligt jag mådde!!! Jag ville bara dö och ta mig av båten! Arne hade varnat för detta så jag var i all fall medveten om att det var en dålig idé, så jag satt och höll krampaktigt i mig och blundade och önskade att jag skulle dö. Sen plötsligt dök tornet på hotellet upp och livsandarna återkom. Tur att läkarbesöket redan är bokat för de receptfria pillrena funkar inte.

Vi kom tillbaka till Sandhamn lagom till att nattklubben stängde, snabbt i säng för 4 timmars sömn och upp till frukosten igen kl 7. Kl 8 började vi vår seglats tillbaka till Gustavsberg. Vi hade bra med vind och genomsnittsfarten låt runt 7 knop. Vädret var något bättre men det regnade en del, men vad gör väl det!?

Trots dåligt väder och sjösjuka hade vi det bra och det börjar faktiskt kännas som att det kommer gå riktigt bra för oss under racet.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar